Címnyilvántartási ügyek
CÍMNYILVÁNTARTÁS - Központi Címregiszter /KCR/
A jegyző hatáskörébe tartozik az ingatlanok címének nyilvántartásba vétele, címadatok kezelése.
Szolgáltatás indítása
Az eljárás hivatalból indul.
Jogosultak köre
Az ingatlan felett rendelkezni jogosult személy/tulajdonos.
Mit kell tennie
Bejelentés benyújtása hiányzó vagy téves adat rendezése tárgyában
Határidők
Azonnal, teljes eljárás lefolytatása esetén 60 nap
Benyújtandó dokumentumok
Az ügyfél rendelkezésére álló tulajdonjogot igazoló okirat
Szükséges okiratok
- ingatlan rendeltetésének változása esetén építésügyi hatósági határozat hatósági bizonyítvány
- társasház alapító okirat
Eljáró szerv
Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerületi Önkormányzat Jegyzője
Felettes szerv/jogorvoslat
nincs
Egyéb információk
Az ügyintézés illetékmentes.
A címkezeléssel kapcsolatos eljárás jellemzően az ingatlanügyi hatóság határozatán alapul. Cím felülvizsgálata során címadat javítására, továbbá a Központi Címregiszterben „felülvizsgálat alatt” jelzéssel nyilvántartott ingatlanok címadatának módosítására, törlésére kerülhet sor. Cím felülvizsgálatát követően az ingatlan helyes címe átvezetésre kerül a személy-és lakcímnyilvántartó rendszerben és az ingatlannyilvántartásban.
Vonatkozó jogszabályok
A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet
Fogalmak
A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet szerinti értelmezések.
Az ügyintézés helye és időpontja, ügyintéző
Igazgatási Osztály
Borosné Horváth Lilla
Telefon: 06-1-872-7247
Email: borosne.lilla@belvaros-lipotvaros.hu
Helyszín: 1051 Budapest, Erzsébet tér 4., 6. emelet 603. szoba